Započele radionice s kognitivnim agentima

6 Jun by anita.tomsic

Započele radionice s kognitivnim agentima

2. lipnja 2023. održana je prva radionica s igrificiranim kognitivnim agentom za učenike II. osnovne škole Varaždin. 2. b razred sa svojom učiteljicom razredne nastave Natalijom Lončar dizajnirali su kognitivnog agenta Micka kojeg su članovi Laboratorija za umjetnu inteligenciju partnerske institucije Fakulteta organizacije i informatike pod voditeljstvom prof. dr. sc. Markusa Schattena implementirali i prilagodili za upotrebu.

Radionicu su vodili nastavnica informatike Marinela Schatten, mag. inf., vanjska suradnica, te dr. sc. Bogdan Okreša Đurić i Tomislav Peharda, mag. inf., predstavnici Partnera 1 (Laboratorij za umjetnu inteligenciju).

Kognitivni agenti za razgovor su sustavi umjetne inteligencije koji sadrže govorno sučelje (moguće je njima izravno razgovarati, tj. reagiraju na ljudski govor), grafičko sučelje (sadrže avatara koji reagira na govor) te su inteligentni (u stanju su automatizirati različite radnje koje bi inače trebao provoditi čovjek). Mnoge znanstvene studije pokazuju da primjena kognitivnih agenata za razgovor u edukaciji daje vrlo dobre rezultate u postizanju ishoda učenja.

Planirano je provesti najmanje 9 radionica za učenike na čijem razvoju i provedbi će raditi ukupno 12 učiteljica odnosno učitelja. U svim radionicama uz ostale sudjelovati i učenici s poteškoćama kako bi se testirale novorazvijene metode podučavanja temeljene na igrifikaciji i umjetnoj inteligenciji.

Glavni ciljevi svake od radionica su:

  1. Stjecanje STEAM vještina kod učenika i posebno učenika s poteškoćama
  2. Testiranje novih metoda i tehnika poučavanja STEAM sadržaja i korištenjem STEAM metoda (koje su učiteljice i učitelji stekli na edukativnim radionicama u aktivnosti 1)
  3. Testiranje novih metoda podučavanja temeljenih na igrifikaciji, umjetnoj inteligenciji i proširenoj stvarnosti (koje su razvijene u aktivnosti 2)

 

Kreirani kognitivni agent Micko koji priča o ljetu objavljen je kao softver u otvorenom kodu i dostupan svima koji ga žele isprobati na sljedećoj poveznici: https://dragon.foi.hr/micko

Fotografije s radionice za učenike 2. b nalaze se u nastavku: