Nastavak radionica s kognitivnim agentima

20 Dec by anita.tomsic

Nastavak radionica s kognitivnim agentima

19. prosinca 2023. održana je peta radionica s igrificiranim kognitivnim agentima za učenike II. osnovne škole Varaždin. 6. c razred sa svojom nastavnicom hrvatskog jezika Mirjanom Halusek dizajnirao je kognitivnog agenta Juru kojeg su članovi Laboratorija za umjetnu inteligenciju partnerske institucije Fakulteta organizacije i informatike pod voditeljstvom prof. dr. sc. Markusa Schattena implementirali i prilagodili za upotrebu.

Radionicu su vodili nastavnica informatike Marinela Schatten, mag. inf., vanjska suradnica i izv. prof. dr. sc. Markus Schatten, predstavnici Partnera 1 (Laboratorij za umjetnu inteligenciju).

Podsjetimo se: Kognitivni agenti za razgovor su sustavi umjetne inteligencije koji sadrže govorno sučelje (moguće je njima izravno razgovarati, tj. reagiraju na ljudski govor), grafičko sučelje (sadrže avatara koji reagira na govor) te su inteligentni (u stanju su automatizirati različite radnje koje bi inače trebao provoditi čovjek). Mnoge znanstvene studije pokazuju da primjena kognitivnih agenata za razgovor u edukaciji daje vrlo dobre rezultate u postizanju ishoda učenja.

Do kraja projekta planira se provesti 10 radionica za učenike na čijem razvoju i provedbi će raditi ukupno 12 učitelj/ica. U svim radionicama uz ostale sudjelovat će i učenici s poteškoćama kako bi se testirale novorazvijene metode podučavanja temeljene na igrifikaciji i umjetnoj inteligenciji.

Glavni ciljevi svake od radionica su:

  1. Stjecanje STEAM vještina kod učenika i posebno učenika s poteškoćama
  2. Testiranje novih metoda i tehnika poučavanja STEAM sadržaja i korištenjem STEAM metoda (koje su učiteljice i učitelji stekli na edukativnim radionicama u aktivnosti 1)
  3. Testiranje novih metoda podučavanja temeljenih na igrifikaciji, umjetnoj inteligenciji i proširenoj stvarnosti (koje su razvijene u aktivnosti 2)

 

Kreiran kognitivni agent Jura koji priča o zamjenicama objavljen je kao softver u otvorenom kodu i dostupan svima koji ga žele isprobati na sljedećoj poveznici: https://dragon.foi.hr/jura/

Fotografije s radionice za učenike 6. c nalaze se u nastavku: