Sudjelovanje na konferenciji CUC 2024
CARNET-ova konferencija za korisnike CUC2024 (CARNET Users Conference) održana je u Rovinju u periodu od 16. do 19. travnja 2024. Tema konferencije bila je „AI u obrazovanju – Novi početak ili početak kraja“. Konferencija je istražila ključne teme budućnosti obrazovanja u digitalnom dobu, fokusirajući se na CARNET-ov projekt Podrška primjeni digitalnih tehnologija u obrazovanju – BrAIn kojemu je cilj unaprijediti kvalitetu obrazovnog procesa kroz integraciju digitalnih tehnologija za uspostavu personaliziranog pristupa učenju.
Više od 1000 sudionika iz svih dijelova Hrvatske, uključujući predstavnike škola, visokoškolskih ustanova i drugih obrazovnih ustanova imalo je prilike sudjelovati na više od 30 radionica i neformalnih Birds of feather razgovora, preko 70 interaktivnih izlaganja te fokus grupa i panel raspravi koja je obilježila svečano otvaranje konferencije.
Predstavnica naše škole, nastavnica informatike Ljiljana Inkret Martinčević, mag. inf. sudjelovala je na ovoj konferenciji zajedno s prof. dr. sc. Markusom Schattenom (voditelj partnera 1 – FOI) i vanjskom suradnicom Marinelom Schatten, mag. inf.
U interaktivnom izlaganju kojeg je vodio prof. dr. sc. Markus Schatten prikazana je primjena kognitivnih agenata koje su autori izradili u sklopu projekta “Full STEAM Ahead!” za II. osnovnu školu Varaždin.
Kognitivni agent je umjetna inteligencija koja je u stanju komunicirati prirodnim jezikom, koristeći govorno sučelje te se najčešće prikazuje u obliku animiranog avatara koji predstavlja virtualnu osobu s kojom je moguće komunicirati govorom. Agenti su izrađeni koristeći metode strojnog učenja, procesiranja prirodnog jezika, animacije, pretvaranja govora u tekst, sintetizacije ljudskog govora, generiranje slika te transferom stila govora. U izradi agenata su sudjelovali nastavnici i učenici II osnovne škole Varaždin pri čemu su nastavnici izradili popise tema i pitanja na koja agenti mogu odgovarati, a učenici su izradili slike avatara i nadjenuli im ime. Agenti su testirani u interaktivnim radionicama s učenicima različitih uzrasta te su se pokazali kao odlično sredstvo za rad s učenicima s poteškoćama. Posebice, učenici nižih razreda bili su izrazito zadovoljni „svojim“ agentima te su ih pohvalili da dobro poznaju gradivo.
Ova konferencija pružila je dragocjenu priliku za razmjenu ideja, iskustava i najboljih praksi u integraciji tehnologije u obrazovanje. Više na poveznici: https://cuc.carnet.hr/2024/